Bekentenis van een studentensommelier

Alles is waar. Ik geef het toe, alles wat gezegd wordt over het consumptiegedrag van studenten is klopt helemaal. De Albert Heijn, waarboven de studentenflat gevestigd is waar ik woon, heeft een hele kluif aan ons arme studenten. De ‘Mooi Kaapjes’ worden per zes in het mandje gedaan en de euroshopper-biertjes zijn niet aan te slepen. Want eerlijk is eerlijk, het gaat de studenten toch meer om de kwantiteit dan om de kwaliteit. En dan komt het mooi uit dat je voor € 1,35 al een flesje wijn in huis hebt. (Er brak een kleine crisis in onze flat uit toen bleek dat de Liebfraumilch vanuit het niets van € 1,05 naar € 1,35 ging, plotseling moesten we dertig cent korten op ons pizzabudget!)

Wijn is hip en een beleving
Maar er zijn ook uitzonderingen. Hoewel ik bovenstaande sfeerschets geheel uit eigen ervaring heb gediept, durf ik te zeggen dat ik een uitzondering ben. Want naast doorsnee student ben ik sinds kort ook gepassioneerd wijnliefhebber en sommelier bij een wijncommunicatiebedrijf. ‘Vers’ opgeleid door Martijn Verkerk, de passie en kennis van wijn werd mij door hem met het wijnglas ingegoten. Tijdens proeverijen en ook in mijn vrije tijd probeer ik nu andere mensen, en dan voornamelijk de jongere generatie, net zo enthousiast te maken voor wijnen. Want wijn is jong, wijn is hip en boven alles is wijn een heerlijke beleving. Net als het bruisende leven van een student. 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden