Bling Blin champagne

Een schittering in het meest bekende wijngebied van Frankrijk, Champagne! In het westen van Champagne is Tony Rasselet de beroemde oenoloog en expert op het gebied van het “cultiveren van Pinot Meunier”. Kom zeker kijken in dit prachtige gebied met een uitgestrekte Marne rivier, op de heuvels groen bosgebied en op de berghellingen kilometers wijngaarden. De sensationele vallei is waar het champagnehuis Henri Blin groot geworden is, in het dorpje Vincelles, ruim een jaar na de 2e wereldoorlog met rode wijn en champagne. Momenteel zijn er 110 leden met 100 hectare grond en voor 70 procent beplant met Pinot Meunier. Een druifsoort die ook veel voorkomt in de champagnes van het beroemde merk Krug. Henri Blin exporteert naar 20 landen en de firma heeft naast het merk Blin ook de exportmerken Charles Vercy en Jules Feraud. In 2008 waren ze op Discovery TV channel voor Verenigde Staten en Azië.

Ipad & mobile
Bij champagne wordt veel gedacht aan de smaak van geroosterd brood, met een “vleugje noot”. Dit is vooral te ervaren in de Millesimé en Blanc de Blanc. Een licht gouden kleur van de Blin champagne en een zeer aangename afdronk maakt de champagne een top champagne, gemaakt door een relatief kleine coöperatie. De firma bewijst dat ook kleine champagnehuizen met 1 miljoen flessen afzet de expertise bieden voor concurrende champagnes. Blin biedt daarnaast een nieuwe dimensie aan “de mainstream Pinot Meunier champagnes” met Brut, Brut Vintage, Rosé, Millesimé. De Blin Millesimé champagne is meervoudig winnaar bij de competitie als de “International Wine & Spirit Competition”. Daarnaast biedt Blin een “Edition Limitee”, met een 2002 Vintage 7 jaar gerijpt, Rosé Non Vintage 6 jaar gerijpt en een Blanc de Blanc Non Vintage 6 jaar gerijpt. Deze soorten zijn voor de verzamelaars en er zijn een paar honderd flessen te koop voor prijzen onder de 45 Euro per fles.

Voor de Blin Blanc de Blanc is er een advertentievideo ontwikkeld voor mobiele telefoons en iPad. “Ons beeld zegt meer dan duizend woorden”, een waanzinnige 'Blin Bling video' om het champagnegevoel te creëren om je iPad of 3G mobile een 'pimp up' te bieden. De campagne is gericht op 'jong volwassenen' met een lifestyle voor het ontdekken van nieuwe champagnes. In combinatie met een divers Blin-assortiment kan het de doelgroep snel aanspreken. Wil je indruk maken met je nieuwe iPad, wellicht is onze Blin-video iets voor jouw gadget.

Proost & play on!

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden