Wijn en wanhoop

Tjeempie. Spannend, hoor. ‘Door de innovatie kan de wijnconsument (hé, dat ben ik!) genieten van kwaliteitswijn in een eenmalige verpakking’. Maar dat ik kan nu toch ook al? Maar nee, ze bedoelen niet de aloude eenmalige flesverpakking, maar iets anders, ‘voor als een volle fles niet wenselijk is’. Vreemd. Bij mij zijn volle flessen altijd wenselijk en welkom. Pak uitgepakt. Hartverzakking gekregen. Wat blijken LFE en Cefour te bedoelen met al hun prietpraat: wijn in een doorzichtig Monatoetjebekertje, op een steeltje, gevuld met wijn. Ja, het probeert meer op de kelk van een wijnglas te lijken dan een Monatoetje, maar het afsluitsysteem is hetzelfde, met zo’n lipje waar mee je het open kan trekken.

De post met een pakje! Dankuwel, bode. Jottem, wat zou dat zijn? Er zit een persbericht bij: Groupe LFE, een Nederlandse importeur, en Cefour, een Zweedse plasticboer die wegwerpverpakkingen maakt, innoveren. Ze innoveren een geheel nieuw verpakkingssegment.

Het heeft de uitstraling van echt glas!, liegen LFE en z’n kompaan juichend, en er zit kwaliteitswijn in! En het is voor iedereen reuze makkelijk!

Allemachtig. Ik heb een opgewekt en zonnig gemoed, maar bij het zien van deze glaasjes zag ik alles ineens wel heel somber in. Somberder nog dan die patiënte in het begin van de film Another Year. Aan de andere kant: LFE en Cefour hebben wel een gat in de markt ontdekt. Tot nu overkwam het me wel eens dat ik op een fijn kantoorfeestje door een innoverend iemand met toupet en schoonmoedermoppen per abuis min of meer drinkbare wijn in een echt glas aangereikt kreeg. Vanaf heden krijgen we tenminste iets te drinken dat perfect past bij zweterige nylonoverhemden en kantoorhumor. Goejesmorgens!

Ook zeer aanbevolen aan schimmelige Mr-Beanvrijgezellen die eens echt willen uitpakken voor hun verjaardagsfeest waar ook deze keer weer niemand komt. Of tijdens lunch met nicht Jannie, voor de zoveelste keer onberoerd en daarna in de steek gelaten door een foute man, terwijl hij nog zo veelbelovend leek, met zijn snor en mintgroen double-breasted twee maten te groot Timofeefpak en baan in het verpakkingssegment. Uiteraard ook voor uw picknick in een hondendrollenpark. En perfect combinerend met een Kant & Klaar Opwarm Feest Diner Voor De Kerstdagen, ergens medio juli teruggevonden in de lauwe groentenla. Dé innovatie voor die trouwreceptie waar ik ooit was, in een hele grote zaal in een eng Ibishotel, waar het niet meer zo heel verse bruidspaar puisterig en hoopvol tevergeefs wachtte op meer bezoek dan mij, de ruziënde wederzijdse ouders en wat demente tantes.

Oftewel: denkt u dat u te zorgeloos door het leven fietst, u zich wel eens meer in het leed der wereld zou moeten verdiepen: aanschouw deze verpakkingsinnovatie.

Bekijk ook de By the Grape-review over de Chardonnay van Cefour >>

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden