Grote belangstelling voor Nederlandse alcoholvrije wijn

Anderhalve maand geleden werd Domaine de Fleur gelanceerd, het eerste Nederlandse merk voor alcoholvrije wijn. De pilotverkopen in winkels en via de internetsite www.domainedefleur.nl en onderzoek tonen aan dat er een grote belangstelling voor alcoholvrije alternatieven voor wijn onder bewuste consumenten. 

Sinds de introductie verkocht het nieuwe Nederlandse label honderden alcoholvrije wijnpakketten via de website. Ook de pilotverkopen in met name delicatessenzaken en natuurvoedingswinkels bleken zeer succesvol. Daarnaast werden via pilotverkopen in de eerste anderhalve maand ook in supermarkten mooie resultaten geboekt met de verkoop van alcoholvrije wijn. 

Uit onderzoek van Domaine de Fleur blijkt de kopers zijn voornamelijk hoger opgeleide vrouwen zijn in de leeftijdscategorie 30 tot 50 jaar en woonachtig in de Randstad. 

Als belangrijke aankoopoverwegingen geven de kopers dat zij op zoek zijn naar alternatieve dranken voor momenten waarop alcoholgebruik niet schikt. Ook het feit dat alcoholvrije wijn ruim 60% minder calorieën bevat, vormt een belangrijke aankoopmotivatie. 

Daarnaast worden zwangerschappen en medicijngebruik vaak als reden om alcoholvrije wijn te drinken. 

Domaine de Fleur is een nieuw Nederlands wijnmerk voor kwalitatieve alcoholvrije wijnen. Samen met internationale experts selecteert Domaine de Fleur de beste (alcoholhoudende) wijnen uit landen als Frankrijk, Italië en Duitsland. Deze topwijnen worden volgens een zorgvuldig gecontroleerd productieproces gedealcoholiseerd. 

Domaine de Fleur is verkrijgbaar via www.domainedefleur.nl als rode wijn (Merlot), witte wijn (Blanc), een mousserende witte wijn (Sparkling) en een mousserende rosé (Sparkling Rosé). 

Bron: www.nieuwsbank.nl /Li Moon B.V.